lørdag den 23. maj 2015

Fascineret af ord // statements - den nye mega trend!

"Ord" kan være korte, lange, stavet forkert eller bare svære at udtale. Men de kan bestemt også være smukke, udtryksfulde og inspirerende. 

Jeg har egentlig altid interesset mig for "ord". Det kan lyde banalt! Men det har altid interesseret mig at lærer nye ord og anderledes "ord". Jeg ved egentlig ikke om det var fordi, at jeg følte, at andre lyttede bedre efter når jeg brugte en bredere palette af ord? Eller om det var fordi, at jeg med et stort ordforråd, bedre kunne få andre til at forstå hvad jeg mente. Jeg har bare altid været dybt fascineret af "ord". I min folkeskole tid brugte jeg enormt lang tid på, at slå ord op i Synonym ordbøger. Jeg tror at det var en stræben efter, at finde et "ord" som passede bedre i min sammenhæng. 

Denne facination ligger så dybt i mig, hvilket betyder, at hvis jeg læser et ord i dag som jeg ikke kender, så bliver jeg simpelthen nød til at skulle finde ud af det. Så interessen for "ord" hænger stadig ved, selvom jeg er blevet ældre. Jeg tror dog ikke, at jeg længere er ejer af en Synonym ordbog. 

Interessen for "ord" har naturligvis også præget i grafiske arbejde. Jeg nyder at arbejde med enkelte ord eller hele "statements". I den forbindelse har jeg fremstillet en serie af plakater, herunder "Kærlighed", "Design" og "Innovation". Det er tre ord som jeg har en kærlighed til - det er flotte ord! Det er ord med power! Det er ingen hemmelighed at jeg er betaget af minimalismens rene linjer og det afspejler sig derfor også i disse tre designs. Det er tre plakater som fungerer enkeltvis eller i en kombination. 





  

Service info:
Plakaterne måler 30 x 40 cm & passer i alle standard rammer.
Se "Kærligheds" plakaten her: Plakat
Se "Design" plakaten her: Design plakater

Se "Innovation" plakaten her: Grafiske plakater

Statements er gået hen og blevet en mega trend indenfor boligindretning. Der findes snart ikke en pynte genstand uden et statement printet på. Ved at anvende statements i vores boligindretning, har vi mulighed for inddirekte at signalere et bestemt budskab, eller værdier som findes i lige netop "vores" hjem.  



Mega trend eller ej, så vil min interesse nu stadig være intakt. Jeg bliver aldrig træt af at se på ord eller statements. Jeg har dem gerne flere steder i mit hjem, ikke blot fordi jeg synes det er smukt - men ofte også for at minde mig selv om forskellige budskaber. Det er derfor helt bevidst, at jeg ved siden af "Kærligheds" plakaten har placeret en af mine yndlingsplakater "Do what you love, love what you do". Husk det! 

Kh Louise // Plakater i farver

Gå ind på vores Facebook side
    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar